پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118801
اصرار رسانه هاي صهيونيستي بر همکاري ايران و آمريکا در عراق +نقشه
تاریخ انتشار : 1393/06/17 08:26:26
نمایش : 1261
اين ادعاي دبکا فايل در حالي مطرح شده است که منابع عراقي بارها و به صورت رسمي همکاري و کمک آمريکا را در آزادي آمرلي صريحا رد کرده اند. از طرفي آمريکا و پنتاگون هم چنين ادعايي را چه به صورت رسمي چه غير رسمي مطرح نکرده اند.
درحاليکه مرضيه افخم، سخنگوي وزارت امورخارجه ايران هرگونه همکاري ايران و آمريکا عليه داعش در عراق را تکذيب کرده است، پايگاه خبري صهيونيستي دبکافايل، ادعاهاي جديدي را در خصوص اين همکاري مطرح کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، طبق گفته منابع نظامي اطلاعاتي دبکافايل، رهبران داعش در روز پنج شنبه جلساتي را در شمال سوريه و مرز سوريه و عراق براي هماهنگ کردن حملات داعش برگزار کرده اند. برنامه ريزي هاي داعش در سوريه در منطقه دير الزور و آل قائم متمرکز شده است درحاليکه تمرکز برنامه ريزي ها در عراق در مناطقه شرقي و مرکزي قرار دارد.

اطلاعات دو جلسه القاعده در رقه و ابوکمال تنها از دو منبع مي تواند به دست آمده باشد: ماهواره هاي نظارتي آمريکا و هواپيماهاي آنها و يا آژانس هاي اطلاعاتي ايران که در سراسر نقاط استراتژيک سوريه قرار دارند.



اين پايگاه خبري وابسته به صهيونيستها ادعا کرد؛ سوريه ظرفيت هاي اطلاعاتي لازم را براي استخارج چنين اطلاعاتي را ندارد. بنابراين به احتمال بسيار زياد سوريه بدهکار همکاري گسترده نظامي اطلاعاتي ايران و آمريکا در عراق و سوريه است.گرچه اوباما موفقيت خود را با سيستم هاي نظارتي اطلاعاتي قوي در سوريه به دست آورده است اما اين موضوع بدون شک با همکاري نظامي و اطلاعاتي دولت اوباما ممکن شده است.

بسياري از متحدان آمريکا در نيوپروت به ويژه بريتانيا، استراليا و آلمان، از اين مژده اوباما استقبال نخواهند کرد. آنها از اينکه جمهوري انقلابي ايران جاي شرکاي استراتژيک آمريکا را ( شرکايي که در جنگ عراق و افغانستان حضور داشتند) گرفته است به شدت خشمگين هستند.

دبکافايل مدعي شده است که طبق اطلاعات منابع نظامي اطلاعاتي خود، در روز ۳۱ آگوست، ايران و آمريکا عمليات نظامي مشترکي را داشتند که منجر به شکست محاصره ۱۰۰روزه آمرلي عراق شده است. دبکافايل از اين موضوع به عنوان پيروزي بزرگ در اولين همکاري نظامي ايران و آمريکا ياد مي کند.

 اين ادعاي دبکا فايل در حالي مطرح شده است که منابع عراقي بارها و به صورت رسمي همکاري و کمک آمريکا را در آزادي آمرلي صريحا رد کرده اند. از طرفي آمريکا و پنتاگون هم چنين ادعايي را چه به صورت رسمي چه غير رسمي مطرح نکرده اند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html